தொலைக்காட்சி!!

இந்த வலைப்பதிவில் தேடு

திங்கள், 27 ஜூன், 2016

காமம் என்று வந்திட்டா உலகமெல்லாம் ஒரே பிரச்சனைதான்!!



nina1961
21 jarig neef vs mn dochter
hallo allemaal
mijn dochter van net 14 heeft een 21 jarige neef,en hij vindt haar wel erg leuk.sinds ze met zijn ouders en hij op vakantie is meegeweest,is er toch wel behoorlijk veel sms en msn gedrag bij mn dochter gesignaleerd.
ik heb haar vragen gesteld wat dat te betekend had maar ze waren de vakantie aan het na bespreken die ze hadden gehad.
tot ik per stom toeval een chatlog van msn tegenkwam op mn pc ( ik wist niet eens dat msn dat opsloeg)..en ik het warm en koud tegelijk kreeg..neef schrijft daarin veelvuldig aan mijn dochter .." ik hou van je schatje" ,"ik mis je zo"
ik heb mn dochter daarmee geconfronteerd,dat ik hier niet blij van wordt,daar het een volwassen volle neef betreft,die dit tegen aan een meisje schrijft van toen 13 inmiddels net 14..note bene zijn eigen nichtje!
ik vindt het te belachelijk voor woorden dat neef dit doet.
dochter zag dat ook in..en we hebben hem samen van haar hyves en msn verwijderd.
tot ik een paar weken later er achter kom,dat ze hem weer heeft toegevoegt aan msn..en hij een andere naam heeft aangenomen.
ook heeft mn dochter die zelfde fake naam in haar mobieltje staan.
ze ontkende in alle toonaarde dat het die neef weer betrof,oke..ik kon ook niet bewijzen dat hij het wel was...tot vanavond,want toen heb ik neef betrapt dat hij mn dochter steeds aan het bellen was om 01.00 snachts..want ik hoorde de trilstand van haar mobieltje steeds en ging kijken wie er zo achterlijk laat aan het bellen was naar haar..ja neef dus,onder een valse naam,dat wist ik toen nog niet,maar hij belde zo vaak dat ik zijn 06 nummer heb kunnen noteren..en ik heb hem terug gebeld met een andere mobiel zonder nummer herkenning aan..en hij nam inderdaad met zijn eigen naam op..bingo dus!
dochter weet dit op dit moment nog allemaal niet,want ze slaapt immers.
ik wil dat dit gedoe ophou..maar ik weet niet hoe.
dochter heeft hem zelf weer toegevoegt op msn.en vindt hem dus ook wel leuk,die aandacht die ze van hem krijgt,daar is ze toch wel vatbaar voor.
ik ben gescheiden..en ik hem mn vermoedens een maand of wat geleden al geuit bij haar vader,maar die reageerde nog al onverschillig..zo van ik kan het me niet voorstellen dat Neef,dit aan het doen is.
oke..ik dus wel,mijn vermoedens waren echt wel juist..en nu heb ik bewijs ook.
maar hoe kan ik neef laten stoppen hiermee.
is het strafbaar wat hij doet???
uit de chatlog's kan ik geen dingen halen dat hij aan dr heeft gezeten.
(gelukkig)
wie weet wat er op vakantie allemaal is gebeurd tussen hun.
ik zou zo niet moeten denken..maar het speelt wel in mn hoofd mee.
mijn enigste vraag is..is hij strafbaar en hoe stop ik dit gedoe.
groet Nina

Ely
Jeetje
Hoi Nina
Wat een rotsituatie! En ontzettend moeilijk voor je.
Uit je verhaal lees ik niet hoe jouw contact met zijn ouders is. Je schrijft dat je dochter met neef en zijn ouders op vakantie is geweest dus wellicht hebben zij meer zicht op de situatie.
Belangrijk is denk ik wel dat als je ze spreekt je niet neef beschuldigd maar hun meer vraagt of zij denken dat het kan zijn dat neef en nicht elkaar meer dan gewoon aardig vinden. Ik kan me heel goed voorstellen dat doordat neef en nicht ongelijkwaardig zijn door t leeftijdsverschil het moeilijk is het zo neutraal te vragen (dat zou ik denk ik hebben) maar je weet niet hoe zijn ouders erin zitten (toch?).
En ja, je dochter weer aanspreken. Lastig hoor, ik heb geen gouden tips, hoop een andere ool-er wel.
Succes!
Ely
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

nina1961
Reactie
hallo,
het betreft niet mijn neef,maar een neef van mijn ex..( zoon van zijn broer)
Het betreft mijn ex neef dus.
als het ging om een buurjongen van 21,dan was ik net zo goed boos geweest,zeker omdat we weer in de maling worden genomen door allebei,daar ze stiekem aan het doen zijn.
dat is er dus veranderd,dat er stiekem weer gechat wordt en gebeld,onder een andere naam.
Verder vindt ik het gewoon niet kunnen een 21 jarig iets met mijn 14 jarige dochter heeft,toen het begon was ze zelfs nog 13 jaar,ik ben gewoon bang dat neef verder gaat als alleen tegen haar zeggen van " Ik mis je en ik hou van je".
mijn dochter is beinvloedbaar,en vindt die aandacht allemaal wel erg leuk,die ze van jongens krijgt,dat neem ik haar ook absoluut niet kwalijk.
maar iemand van 21 zou toch beter moeten weten waar hij mee bezig is..denk ik dan!
verder heb ik na mijn scheiding helemaal geen contact meer met zijn ouders.
ik zit er aan te denken om daar wel contact mee op te gaan nemen,nu ik dus weet dat het gewoon door gaat achter mijn rug om.
ik baal er erg van,dat dat dus weer gebeurd,had gehoopt dat het verleden keer dus ook afgelopen zou zijn.
groet nina

Margriet*
Sorry hoor
"Ook niet onbelangrijk, lees je in over loverboys. Niet dat jouw neef dat is, maar wel verhelderend hoe een jongen een meisje kan inpalmen."
Ik vind dit echt geen tip een vergelijking maken met het gedrag van loverboys maar dan zeggen dat hij dat niet is.
Is een goed gesprek met neef (en ouders van hem) niet een idee. Volgens mij moet je in gesprek en is dat stap 1.

cato
Loverboys (margriet)
Ik vind het juist een goede tip om over Loverboys te lezen. Ook al is er geen enkele kans dat dat hier gaat spelen, het geeft wel inzicht in mogelijke psychologische processen bij meisjes op deze leeftijd. Ter inspiratie zal ik maar zeggen om een gesprek aan te gaan. En misschien als waarschuwing: wat je voor niet moet doen/zeggen.

tsjor
Andere mogelijkheid
Meisje is ook gewoon verliefd op de jongen. Dat kan toch? Ze is toch niet alleen maar willoos, krachteloos slachtoffer van een schurk.
Tsja, tegen liefde is niet zo heel veel te doen. Verhalen over verboden liefdes zijn er in de geschiedenis te over.
Tsjor

Even 32
Wat voelt je dochter?
Nou ik denk dat je ook serieus moet kijken naar het feit of je dochter misschien idd wel verliefd is op hem
Je kunt er niet zomaar vanuit gaat dat hij verkeerde bedoelingen heeft. Of dat het eigenlijk niet kan dat een jongen van 21 iets heeft met een meisje van 14.
Toen ik 16 was had ik ook een vriend van 21. En hij was echt wel goed voor me en ook echt verliefd op me. (ben nu 32) Je dochter doet niet voor niets stiekem met haar gedrag.
Ik zou als eerste eens met je ex praten. En daarna eventueel met de ouders van je ex neef. En dan niet vanuit een standpunt dat het allemaal verkeerd is. Maar gewoon eerst eens een beeld krijgen van wat er speelt tussen die twee.
Als je dochter echt verliefd is op hem (of denkt verliefd te zijn) dan loopt ze alleen maar harder naar hem toe als jij die jongen afvalt.

Maylise
Nina
Zeer delicate situatie inderdaad. Het is jammer dat je ex hier geen grotere rol in kan/wil spelen. Aangezien het om zijn neef gaat lijkt het me primair zijn verantwoordelijkheid om er voor te zorgen dat neef niet langer contact met je dochter zoekt en neef op het hart te drukken dat jullie elke vorm van contact op dit moment niet zullen accepteren.
Op het moment dat hij echt iets probeert kan je aangifte doen. Misschien zou je het nu alvast kunnen melden bij de politie? Of in elk geval tegen neef zeggen dat je het gaat melden bij de politie? Misschien schrikt hij daar voldoende van.
Met je dochter zou ik een aantal serieuze gesprekken over dit onderwerp aangaan, desnoods hulp van buitenaf zoeken. Het is inderdaad belangrijk dat je uitvind hoe ze er precies in staat. Niet dat dit voor de goedkeuring van dit contact enige invloed hoeft te hebben maar het kan we je strategie naar je dochter toe beïnvloeden (begripvol of juist meer repressief)
Als je het contact echt niet kan stoppen dan kan je altijd nog uitzien naar meer drastische maatregelen. Toen een meisje in onze familie verliefd was op een jongen van zoveel jaar ouder die ook zeer actief contact met haar had hebben de ouders haar naar een internaat ergens anders laten gaan. Uit het oog is toch vaak uit het hart en betreffende jongen had binnen enkele maanden weer een ander. Was voor haar wel even heel moeilijk maar nu (6 jaar verder) is het een sterke jonge vrouw die studeert en erg blij is dat haar ouders er voor hebben gekozen om toen in te grijpen.
In elk geval zou ik dit zeker niet accepteren en naar alle mogelijke manieren zoeken om dit contact te stoppen. Wanneer je dochter 18 is kan je er weinig meer aan doen maar nu nog wel.
Heel veel sterkte!

bromvlieg
Contact
Je schrijft dat je sinds je scheiding geen contact meer hebt met de ouders van die neef (die trouwens nooit echt een ex-neef wordt wat je dochter betreft, genetisch gezien).
Maar ze was wel met hen mee op vakantie - had je toen ook geen contact over hoe en wat?
Waren en behalve neef meer jongeren mee?
Zo niet, dan had je dit kunnen zien aankomen! Een meisje van 13/14 en een wat oudere (leuke?) neef?
In mijn ogen is het vrij uitzonderlijk dat een jongen van 21 alleen met zijn ouders op vakantie gaat - dat maak ik in mijn omgeving zelden mee. Jongens van die leeftijd gaan met een vriendengroep of met hun vriendin; eventueel met een heel gezin.

Rosase
Ik snap je zorgen
Maar ik denk niet dat je dit kunt verbieden. Het feit dat je dochter ondanks jouw verbod er toch stiekem mee doorgegaan is is een teken aan de wand.
Ik denk dat je de dialoog moet opzoeken. 7 jaar leeftijdsverschil is veel op die leeftijd. Maar zolang het bij een onschuldige verkering blijft is er op deze leeftijd nog niet zo heel veel aan de hand.
Dus daar zou ik op inspelen. Ik zou beiden uitnodigen voor een gesprek en aangeven waar je grenzen liggen. Verder zou ik neef uitdrukkelijk op het hart drukken om zich aan te passen aan de leeftijd van je dochter, en dat er dus geen sprake kan zijn van vergaande stappen (lees sex). Daar zou ik we wat druk op uitoefenen, en duidelijk aangeven dat dit zelfs strafbaar is.
En voor de rest: mijn eerste vriendje was 19, terwijl ik 14 was. Het leeftijdsverschil was dan misschien iets minder groot, maar heel veel maken die 2 jaar nu ook weer niet uit. Het was een heel onschuldige verkering die ook binnen no-time weer uit was. Het hoeft dus ook allemaal zo'n vaart niet te lopen.

nina1961
Reactie
mijn dochter vaart in de grote vakantie altijd met haar oom,tante en neef mee op hun boot om vakantie te vieren,dat zijn de weken die mijn dochter dan officieel bij haar vader is,we delen de grote vakantie altijd door de midden,3 weken bij hem,3 weken bij mij.
dus in die 3 weken dat ze bij vader is,vaart ze 2 weken met oom,tante en neef mee.
dit is het 3e achtereen volgend jaar geweest,afgelopen zomer.
de jaren daar voor niets aan de hand,ik heb echt geen verandering aan mn dochter gemerkt,dit jaar wel dus.
het aan zien komen? nee,zeker weten van niet,daar was geen aanleiding toe.
er waren dus ook geen andere jongeren mee op de boot,alleen mn dochter en haar neef dus.
vanmorgen een goed gesprek met mn dochter gehad,ze is zeker niet verliefd op hem,ook nooit geweest,zegt ze.
ze liet het allemaal zo maar gaan,en durfde er eigenlijk niet mee te stoppen,omdat het eerder zijn idee was geweest,om het ondere een andere naam,stiekem door te gaan.
het zal allemaal wel,ik ben er niet bij geweest hoe dat allemaal gegaan is.
ze heeft neef net uit haar eigen opgebeld,verteld wat er gaande is,en gezegt dat hij moet stoppen met haar steeds te bellen,sms-en,emailen,en ze heeft verteld dat ze hem weer van msn af gooit,en uit haar mobieltje.
de daad heeft ze bij het woord gevoegt,en hem overal verwijderd.
ik heb hem een emailtje getuurd,dat ik nu echt hoop dat het kwartje eindelijk gaat vallen bij hem,en dat hij moet stoppen het steeds opzoeken van haar.
mijn dochter heeft aangegeven,dat ze dat zelf ook wel graag wil,maar het toch niet eerder durfde kenbaar te maken,aan neef.
ik vindt het erg rot voor mn dochter dat ze hier bijna grote problemen mee krijgt,terwijl die knul de veroorzaker is van dit alles..hij had immers beter moeten weten.vindt ik.
mn ex laat ik voor nu even buiten schot,dochter is bang voor nog meer gezeur aan die kant dan.dat begrijp ik wel.
hopelijk is het met een sisser afgelopen allemaal,en is het nu definitief gestopt.
groet nina

Kaaskopje
Nina
Ik vind dat je het ondanks dat de laatste ontwikkelingen wél met je ex moet bespreken. Ik zie dat je alles via 'geschreven' tekst doet (naar je neef toe tenminste), dus je kunt dit ook zo naar je man toe doen als een mondeling gesprek je tegenstaat. Vertel wat er vandaag is voorgevallen. Hamer er op dat je dochter geen behoefte heeft aan de aandacht van haar neef en timmer in zijn hoofd dat hij daar op toe moet zien als ze samen op pad zijn.

Kaaskopje
Bromvlieg
Ik ben het niet met je eens dat je kunt zien aankomen dat een neef avances maakt met een jonger nichtje. Mijn dochters hebben 3 neven die qua leeftijd zouden kunnen, maar het komt niet eens in ze op.
Ik heb zelf een neef die even oud is als een iets oudere zus. Ik kon vroeger heel erg veel lol met hem maken. Geen haar op mijn hoofd die het onderscheid 'neef' 'leuke jongen' niet kon maken. Ik begrijp ook niets van families waarin dit wel gebeurt. Ik heb in mijn oude dorp ook gezien wat er uit voort kan komen.

bromvlieg
Aha, zat het zo
nou, dan wordt dat een andere zomervakantie volgend jaar, lijkt me zo.
Fijn dat er nu wat duidelijkheid is.
Die neef is dringend toe aan wat anders dan varen met zijn beide ouders.
Je dochter gaat met haar vader op vakantie - apart dat hij van de drie weken dat ze 'bij hem' is maar één week met haar doorbrengt, maar goed, dat zal organisatorische redenen hebben.
Ben het met Kaaskopje eens dat het wel wijs is een en ander met je ex te delen, hij denkt er allemaal kennelijk wat te makkelijk over.

Tinus_p
Matar
Matar tegen tsjor:
"Dus dan kun je als ouder niks doen, behalve rustig toe kijken hoe een 21-jarige verliefd wordt op je 13-jarige dochter. Ik weet het niet hoor. Ik zou het toch niet zo maar laten gebeuren als dit mijn dochter was."
Ik krijg de indruk dat tsjor het anders bedoelde: ook al de relatie om diverse redenen ongewenst (leeftijdsverschil, familie), die relatie kan tegelijk een oprechte start hebben: Pubers worden nu eenmaal verliefd, en pubermeisjes worden vaak verliefd op oudere jongens/mannen. Daar hoeft niet meteen allerlei manipulatie van de jongen in kwestie aan te pas te komen.

Even32
Te makkelijk
hhhmmm ik kan het mis hebben hoor en ik hoop ook dat ik het mis heb. Maar ik krijg bij het lezen van je posting toch een beetje het gevoel van... dit gaat veel te makkelijk.
Je dochter lijkt het ineens wel heel snel met je eens te zijn. Eigenlijk wilde hij de dingen verborgen houden voor jouw.. Ik weet het niet hoor... Ze ging er zelf toch ook echt gewillig in mee. Ik vind het niet zo netjes dat nu alle verantwoordelijkheid bij die neef ligt.
Ik zou je dochter toch echt nog even goed in de gaten houden. Ik weet nog goed hoe ik was toen ik puber was. En als een jongen mij leuk vond dan was ik helemaal hoteldebotel... (mits die jongen leuk was uiteraard)
Je kent zelf je dochter natuurlijk het beste maar is er niet een kleine kans dat ze gewoon met je meepraat?

Laminaat
Een grote neef is spannend
Nina,
Ik had ook grote neven (ik had veel neven en nichten) die ik heel spannend vond. En dat was soms wederzijds. Juist omdat ik heel goed wist dat een neef geen verkeringsmateriaal was, durfde ik best flirterig te zijn. En wederzijds. Het was gewoon een spannend grapje. En stoer tegenover vriendinnen. Ik had neven met wie "best aan kon komen". Onze ouders deden er nooit moeilijk over; eerder giechelig: "neef en nicht, vrijt allicht".
Een andere neef en nicht gingen wel eens verder op familiefeestjes, als de ouders niet opletten, in het donker. Het was een makkelijke lichte manier van experimenteren. Niet serieus.
Misschien kan je het allemaal beter gewoon laten gaan, maar met een stevige vinger aan de pols. Als je het verbiedt, dan wordt het zo'n grote zaak en ook zo moeilijk te controleren. Is het voor jou en je dochter niet veel leuker en overzichtelijker om lekker samen af en toe een berichtje van hem te lezen? Dan kan je ook zo nu en dan je commentaar leveren. En een beetje dirigeren.
Hoeveel kans hebben die twee om elkaar te zien de rest van het jaar?
Groetjes,
Laminaat

Rosase
Even 32
Ik had exact hetzelfde gevoel. Als dat gevoel klopt loop je het risico dat het zich nog meer in het verborgene gaat afspelen en dat je dan dus helemaal geen zicht meer hebt op wat er gebeurt tussen die twee.
Ik zou als ik jou was nog een keer opnieuw het gesprek aangaan, maar dan meer in algemene termen over jongens, verliefdheid en leeftijdsverschil.

Manda Rijn
Zorg iig
zover je dat kan dat ze zich richt op haar vriendinnen, andere sociale contacten dus.
en heel duidelijk zeggen wat je er van vindt, hij is veel te oud, zij is veel te jong.
Een jongeman van 21 die een meisje van 13 versiert vind ik geen prettig type, dat zou ik zeker zeggen. Dat er dan iets mis is.

ff anoniem
Had ook een leuke grote neef
ik was vroeger ook helemaal gek op mijn 6 jaar oudere neef. Zelf zou ik nooit begonnen zijn maar ik ging er maar wat graag op in toen hij avanses maakte.
Natuurlijk had ik wel door dat het eigenlijk niet kon en heb het altijd verborgen gehouden voor mijn moeder. Het was nog voor het internet en mobiele tijdperk dus we hadden niet zoveel contact. Maar ik regelde dat ik bijna elke vakantie daar ging logeren. snachts als iedereen sliep sloop ik naar zijn kamer. Het heeft een aantal vakantie geduurd maar uiteindelijk zijn we met elkaar naar bed geweest. En dat kwam van 2 kanten, niet hij de boosdoener en ik naief onschuldig meisje.
Dus ik zou je dochter toch maar im de gaten blijvem houden. Ze kan wel zeggen dat het niet wilde en hem bellen dat het moet stoppen. maar dat kan ook zijn om jou op het verkeerde been te zetten. Ze weet waarschijnlijk donders goed dat het niet kan en natuurlijk geeft ze je daarin gelijk. Zou ik toen ook gedaan hebben als mijn moeder er achter was gekomen.
Als je wilt dat het stop kun je denk ik het beste toch contact op nemen met je ex- zwager en schoonzus.

nina1961
Hallo
mijn dochter was gisteren erg opgelucht dat het is uitgekomen,dat zag ik aan alles aan haar..alsof er 100 kg van dr schouders was afgevallen.
ik had echt niet het idee dat ze met me mee aan het praten was,om van me af te komen,ze was zichtbaar opgelucht,heeft even flink gehuild,en later haar excusus aangeboden voor al het liegen,ze weet ook dat ik ondanks beloftes het zeker nog in de gaten blijf houden.
neef heeft wel honderd keer zn excusus aangeboden..en zag zelf in dat hij toch wel verkeerd bezig was.
ze laten elkaar nu verlopig met rust,dat hebben ze afgesproken samen,toen mn dochter hem opbelde.
eerst even de gemoederen laten bezinken,en elkaar met rust laten,en dan zien we wel weer verder.
groet Nina

கருத்துகள் இல்லை:

கருத்துரையிடுக